BPI Real Estate et BPC Wallonie geven Grand Poste een tweede jeugd in Luik

De renovatie van de voormalige Grand Poste is een symboolproject van de Luikse vernieuwing. Een project dat werd uitgevoerd met de expertise van BPC Wallonie voor rekening van BPI Real Estate en Noshaq.

De voormalige Grand Poste, een geklasseerd erfgoed in het centrum van Luik, is een gebouw in neogotische stijl uit het begin van de vorige eeuw en destijds ontworpen door de Luikse architect Edmond Jamar.

Symbool van de renovatie
De secure renovatie van de gevels en daken van de voormalige Grand Poste begeleidt een project om deze iconische plaats van Luik te herwaarderen tot een gebouw dat bestaat uit ruimten voor de journalistieke afdeling van de Universiteit van Luik, co-working, start-ups, verschillende starterscentra, winkels (overdekte markt korte keten), horeca en een microbrouwerij.

Sociale banden weven in de stad
"Het project zal het middelpunt zijn van de heropleving van de kathedraal-noord van Luik", benadrukt Jacques Lefèvre, CEO van BPI Real Estate. “Het past perfect bij de huidige filosofie van 'BPI Urban Shapers' en ons verlangen naar langdurige betrokkenheid bij het stedelijk weefsel. De functionele diversiteit van een plek als de Grand Poste zal het mogelijk maken om een nieuwe sociale band te smeden in het hart van de stad en zo een nieuwe en dynamische bevolking terug te brengen naar het stadscentrum.

Opdrachtgever : BPI Real Estate / Noshaq
Architect : Altiplan° architects