Succesvolle eerste private placement van BPI

BPI Real Estate Belgium, een 100% dochteronderneming van CFE, is met succes de eerste obligatie uitgifte in haar geschiedenis geplaatst en toont hiermee haar autonomie om zich zelfstandig op de financiële markten te financieren.

Met de hulp van de banken Belfius Bank en BNP Paribas Fortis als Joint Lead Managers en van de advocatenkantoren Linklaters en Jones Day, werd de privé-plaatsing van obligaties op de eerste dag volledig ingeschreven voor het maximaal gewenste bedrag van 30 miljoen euro. De vijfjarige obligaties dragen rente op jaarbasis van 3,75% en zijn vanaf vandaag genoteerd op de nietgereglementeerde markt van de Brusselse beurs, Euronext Growth onder ISIN code BE0002544220.

Deze nieuwe middelen zullen BPI in staat stellen haar portfolio van projecten zowel in België als in Luxemburg en Polen verder uit te bouwen. Het laat ook toe haar financieringsbronnen te diversifiëren.

Jacques Lefèvre, CEO, concludeerde: “Na de herdefiniëring van de strategie, de versterking van de visuele identiteit en de bevestiging van de financiële stabiliteit, is BPI nu in de beste positie om haar stakeholders een garantie te bieden voor de ontwikkeling van kwaliteitsprojecten die tot een goed einde gebracht worden dankzij een dynamisch en getalenteerd team met oog voor de noden van haar klanten”.

BPI bedankt de investeerders voor het vertrouwen dat zij hebben getoond.

BPI bedankt de investeerders voor het vertrouwen dat zij hebben getoond.

Voor meer informatie:
Jacques Lefèvre