Jaarverslag 2023

CFE is een multidisciplinaire geïntegreerde groep die zich richt op aantrekkelijke groeimarkten in België, Luxemburg en Polen. Dankzij toonaangevende bedrijven en innovatieve projecten is de groep actief in vier segmenten: Vastgoedontwikkeling, Multitechnieken, Bouw & Renovatie, en Investeringen. Van acquisitie tot onderhoud: met complementaire expertise biedt CFE end-to-end oplossingen aan haar klanten. De groep ontwikkelt de wereld van morgen door haar voortrekkersrol op het vlak van duurzaamheid, haar drang naar innovatie en haar wil om een impact te hebben op de maatschappij. Die ambitie maakt CFE waar met gepassioneerde medewerkers en sterke partnerships. Voor 2023 publiceerden we een geïntegreerd jaarverslag waarin onze strategie, het beheersverslag van de Raad van Bestuur, het duurzaamheidverslag en de financiële resultaten aan bod komen.

Download het jaarverslag 2023

" We kijken de toekomst vol vertrouwen tegemoet. CFE is goed gepositioneerd in de net zero-transitie en we hebben sterke partnerschappen opgebouwd met onze klanten om hen te helpen met totaaloplossingen voor complexe uitdagingen."

- Raymund Trost - CEO van CFE

"In de loop der jaren hebben we voor CFE een solide strategie ontwikkeld met een ambitieuze ESG- routekaart, gediversifieerde inkomstenstromen en leiderschapsposities in drie kernmarkten."

- Luc Bertrand - Voorzitter van de Raad van Bestuur

"In 2023 toonden we de sterkte en de veerkracht van onze Groep in een uitdagende context. Dankzij ons multidisciplinair model konden we een dubbelcijferig rendement op eigen vermogen handhaven en onze schuldratio laag houden ondanks aanzienlijke investeringen voor onze toekomstige groei, zoals het Kronos-project in Luxemburg.

- Fabien De Jonge - Chief Financial Officer

“Voor het tweede jaar op rij werd CFE door de onafhankelijke auditor Sustainalytics uitgeroepen tot Top ESG Company. Onnodig te zeggen dat we hier erg trots op zijn. Het is eigenlijk een erkenning dat we exact doen wat we als verantwoordelijk bedrijf moeten doen.”
Isabelle De Bruyne - Chief Sustainability Officer

"Gedurende heel 2023 was een rode draad het auditproces om onze certificering van Top Employer te verkrijgen. Het was een moeilijk proces, maar het ontvangen van de certificering was een echte erkenning van ons harde werk als organisatie om een fantastische werkplek te zijn voor mensen. We zijn erg trots op deze certificering."

- Valérie Van Brabant - Chief People Officer

“We verbeteren onze IT-infrastructuur voortdurend om deze veiliger te maken, onze operationele efficiëntie te verhogen en onze technische schuld te verminderen. Dit vormt de basis voor onze digitale transformatie die ons in staat zal stellen om onze gegevens te gebruiken voor betere besluitvorming. We onderzoeken ook innovatieve methoden en technologieën in al onze bedrijfssegmenten.”
Hans Van Dromme - Chief Digital Officer

Download het jaarverslag 2023

Jaarverslag 2023 - pdf

Jaarverslag 2023 - pdf

Jaarverslag 2023 - IXBRL ZIP

Jaarverslag 2023 - IXBRL ZIP

Jaarverslag 2023 - IXBRL Viewer

Jaarverslag 2023 - IXBRL Viewer

Activiteitenverslag

Activiteitenverslag

Beheersverslag van de Raad van bestuur

Beheersverslag van de Raad van bestuur

Niet-financiële verklaring

Niet-financiële verklaring

Financiële staten 2023

Financiële staten 2023

Blijf op de hoogte. Ontdek onze laatste projecten, artikels, rapporten en heldenjobs.